A fresh look towards Europe
Progetto di mobilità internazionale del personale scolastico
Scheda di mobilità
torna all’elenco delle mobilità
nominativo | Emanuela Ciuni | |
funzione | docente di S. I. Chimica | |
nazione | città | Repubblica Ceca – Praga | |
periodo | 22/08/16 – 26/08/16 | |
ente ospitante | ITC INTERNATIONAL | |
oggetto | Current issues in education – early school leaving | |
descrizione | ||
in italianoHo frequentato il corso in oggetto insieme ad un gruppo di docenti provenienti dalla Grecia, Irlanda, Spagna, Turchia. Le nostre trainers, Magda e Blanka, ci hanno guidato nell’affrontare le problematiche relative al precoce abbandono scolastico degli studenti nonché quelle relative a studenti con BES. Inoltre ci hanno presentato le nuove metodologie didattiche da adottare nei particolari contesti di cui sopra. Nel dettaglio il programma del corso:
Durante le attività svolte, prettamente pratiche, c’era la possibilità di confrontarsi attraverso le esperienze personali e ho trovato molto interessante quanto i punti di vista fossero differenti a seconda della nazionalità di provenienza. Il nostro gruppo al lavoro
in english I attended the course with some teachers that come from Ireland, Spain, Greece and Turkey. Our trainers were Magda and Blanka that provided innovative teaching methods, practical proposals on how to handle communication with students at risk. They helped us to identify the best ways to prevent communication difficulties which may lead to a student leaving school early, and to provide tools for effective management of conflict situations. They also offered suggestions on how to deal with students who are at risk of leaving school early, and suggestioned on how to react to the first signs of absenteeism. This is the detail of Course:
The course allowed us to share experiences and practices, that are very different, in our countries, and it offered us theoretical background to different possible approaches. It also allowed to know how to get hands-on experience with methodologies which should support students with different needs. |